reklama

YOGA, BONGO, CINEMA & SURFING

Hned na dalsi den po svadbe sa zacina nas dalsi vylet, tentokrat uz ale poriadny vylet - celkova precestovana vzdialenost viac ako 2000 km, 9 dni vkuse, navstivenych snad 15 miest a dedin, noc stravena v 4 roznych mestach. Zacali sme cestou do severo-zapadnej casti nasho statu do vysokohorskeho mestecka Ooty. Este sme ani poriadne nezacali a uz sne skoro docestovali. Taxi,ktory nas mal zobrat na autobusovu stanicu meskal skoro hodinu a tak sme to len tak tak stihli. Pokracovali sme teda autobusom, asi 12 hodin sleeper busom, uplna sranda, citil som sa ako na nejakom skolskom vylete, jednoducho srandy pri obsadzovani posteli a tak. Inak velmi slusne, bol som milo prekvapeny.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Ked sme nad ranom dorazili, mal som pocit, ze sme niekdev Tatrach - hory, lesy a chlad!! Ano aj v Indii moze byt zima, teda zima, tak od 15 - 22 tam bolo. Uz z okna autobusu som videl prvu opicu pri ceste a hned som vedel, ze to bude stat za to!! Ubytovali sme sa, isli na obhliadku mestom, potom pozriet miestne vodopady a tam sa to stalo. Vystupime z autobusu, pomaly ideme cez cestu a zrazu vidim malu opicu ako ku mne ide. Povedal som si ze ok, asi sa chce hrat alebo pokecat alebo co. Ta spina vedela hnec o co jej islo. V ruke som totiz drzal igelitku s bananmi a ona mi ju normalne schmatla a vytrhla z ruky!! Na taku malu opicu tolko sily, no nechapal som... Bol som dost zaskoceny, smiali sme sa na tom este asi 3 hodiny po tom a stale sme spominali na "place where I was attacked by the monkey" :D. Potom sle sli k vodopadom, skupinka indickych turistov si nas vsimla a stale sa s nami chela fotit, pytali sa nas na mena, odkial sme, uz je to fakt otravne :D.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na dalsi den sme isli na turu po cajovych poliach, nadherne pohlady, naozaj, nieco take pekne som davno nevidel. Pacilo sa mi, ako nas sprievodca daval cukriky miestnym detom, nieco ako vstupne alebo prechodne cez ich osady. Zastavili sme sa aj na obed v takej hnusnej, malej, spinavej miestnej chatrci nazyvanej restika. Citil som sa ako niekde v Tibete v nejakej jaskyni. Dokonca aj Polka co bola s nami povedala, ze celkovo tento kraj vyzera akoby to bolo v Tibete, kde bola minuly rok. Jedlo bolo ale velmi dobre, jedli sme klasicky z bananoveho listu, rukami, na pitie sme mali chai - cierny caj s mliekom a cukrom. Anglicania si ho strasne pochvaaluju, kazdy den ho piju. Mne tiez chuti, ale podla mna je to obycajny cierny caj s mliekom a kopou cukru, ved predsa to sa pije v Anglicku, oni ale tvrdia ze je iny, no ok nechajme to tak...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po ture sme sa vsetci unaveni len rozpravali na izbach o kadecom. S Tomom som sa dostal k debate o nasej oblubenej aktivite doma - o piti. Rozpraval mi svoje pribehy, ja zas svoje. Inak v Anglicku v takych studentskych podnikoch podobnych tym na mlynoch, dostanete chlast za este menej ako u nas! Ze shot alebo velke pivo 50p???! To je predsa este menej ako v Picolle a to uz je co povedat. Dalej spomenul "eye shot", vodka shot do oka :D zevraj sa z zoho da dat rychlo dole, no sranda, ale radsej to skusat nebudem, dost ze by som mal nosit okuliare na dialku... Opustili sme toto zaujimave miesto, isli dalej na juh, cestovali sme pomalymi miestnymi busmi na totalne rozbitych cestach, natlaceni ako sardinky v konzerve, no katastrofa :D. Miestami som bol fakt otraveny ked sme denne stravili aj 7 hodin v takychto podmienkach s 3 prestupmi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dalsia zastavka bolo mesto Wayanad, krasne prostredie, vsetko naokolo zelene, ryzove polia, palmy a safari. Teda malo to byt safari, hned po ubytovani v nadhernom rezorte, fakt krasne a na Indiu aj velmi pekna uprava okolia okolo domcekov, v ktorych sa byvalo, super strava a to vsetko za asi 7€ na noc. Isli sme teda na spominane safari jeepom. Bola to sranda, isli sme takym pravim jeepom ako z filmu. Problem bol ale v tom, ze sme dokopy ziadne zvierata nevideli. Az na srnky, jelene, termitiska, nejake pavy ci co a jedneho slona a aj to domaceho. Ja som sa tesil na tigre, pumy a jaguare, ktore tam su a daju sa stretnut ked mate stastie. My sme ho ale nemali evidentne. Vecer som sa konecne aj na net dostal, mali tam v jednej chatke pocitac s netom, nad hlavami samozrejme jastericky, uplne bezna vec v Indii pre interier. Docital som sa ze v ten den bol na severe Indie mega vypadok prudu, asi pol miliardy ludi ostalo bez prudu, no mohla byt sranda, skoda ze som nesiel na staz do Delhi :D

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dalsi den cesta milionpatsto spojmi do dalsieho mesta - Allapey, mesto a v podstate aj cely stat je znamy zatokami zvanymi "backwaters", cize ako pravi turisti sme si ich nemohli nechat ujst. Isli sme teda na vylet lodou po tychto kanaloch, velmi pekne odporucam ak sa do tychto koncim dostanete. Zarazilo ma len, ze v celkom odlahlon mieste vedla vody, kde boli len chatrce a jednoduche domceky miestnych som zrazu videl obrovsku reklamu na plote jedneho domu na Vodafone :D Poslednou zastavkou bolo mesto Varkala. Cesta tam bola otrasna, katastrofalne cesty plus 3 ludia na jednej strane busu, nie ako u nas po dvoch. Ja v strede, vedla mna spiaci Ind natlaceny na mne, z druhej strany to iste, no parada . Mesto Varkala je uplne super, veduci nasho hostela bol sefkin znamy a maximalne san am venoval, bol velmi mily, zobral nas na tou mestom, ukazal nam mestne restauracie, odporucil nam jednu typicku indicku “restauraciu” priamo na ceste, vyzeralo to hrozne, ale ja uz som zvyknuty a neriesil som to. Dali sme sa Perrotu – male placky, velmi chutne, samozrejme nejake indicke omacky k tomu, typicky presladeny caj “chai” a platil som asi 0,4 €. Dobre nie? Dalsi den sme uz ale isli ochutnat aj maso, fish curry v jednej turistickej restike na utese s brutalnym vyhladom na ocean. Bolo to vyborne a aj som sa buchol po vacku! 250 Rs aj s pitim, no asi 4€. Normalne som mal zly pocit ze tolko minam... Potom sa pri nas zastavil poulicny predavac bong (bubnov ). Zacal nam ich ukazovat a mne sa celkom aj zapacili. Chcel 700 za velky a 500 za maly. Hovorim mu ze m dam max 500 za velky, samozrejme to odmietol, ze pozri, ved vidis, tolko vzorov, ornamentov, to su hodiny prace, nemozem to tak lacno predate... Ok tak adios, chod prec hovorim mu, posledna ponuka 500. Hovorim mu, ze uz mi ide fish curry tak bud 500 alebo nech ide prec. Tak teda pristupi na 500....No ja som si zmyslel, ze za 500 tam chcem mat este vyryte moje meno :D. Anglicania sa kosiili na mne, typek nechapal co to po nom chcem, ale nakonec suhlasil. Na vreckovk som mu napisal moje meno. My friend, o 30 minut tu budem aj s tvojim “good name” ako oni hovoria. Zmizol a isiel to niekam vystruzlikat. Plynul cas a my sme dojedli, jeho nikde, hovorim si ze, hmm co ja viem chcem to az tak, radsej podme, pol hodina uz presla, ja tu nebudem cakat vecne. Tak sme isli... asi po hodine sme ho nahodne stretli pri plazi, uplne sme sa smiali, ani slnecne okuliare nepomohli, aby ma nespoznal :D. Tak som to teda zobral, ved sa fakt namakal, je to naozaj pekne a za tych 7 € sa to da. Len neviem, ako to budem prepravovat po letiskach a podobne...

Vecer sme sli do kina na najnovsi indicky film!! Kompletne v ich jazyku, ziadne titulky, smiali sme sa. Film mysticky, zvlastny, spievali tam stale, bolo to o nejakom maharadzovi, polobohovi ci co, bol namodro nafarbeny ten typek, no nieco uplne ine ako by hocikto cakal. Vobec som nerozumel, nejaka svadba sa tam riesila, uplny chaos. Isiel som si teda na druh polku filmu (ano maju v strede pazu) sadnut dalej a pocuval som hudbu a sledoval ocami film, tak ci tak by som nerozmel... Ale super skusenost, mimochodom v indickych kinach maju nastavitelne sedadla, clovek si moze nastavit sklon!! Wow

Nasledujuci den sme sli rano na YOGU, ano ukecali ma, prsiel na hotel cvicitel yogy a mali sme taku mini sukromnu hodinu rovno na terase hotela, oproti nasej izbe. Boli s name este dve tety Japonky a dalsia neznama Anglicanka z plaze. Prave prisla z Goy a uplne ma namotala, uz sa tam tesim! Ja som sice yoga hejter, aj ked som to nikdy predtym neskusil, ale aj tak. Povedal som si ale, ze to skusim, ked uz som v mystickej Indii. Bolo to fajn, ale nic extra, ja viem, ze to bola len prva hodina a robili sme len zakladne cvicenia a dychanie apodobne, ale viem, ze to nie je to, co ma bavi a radsej budem chodit do Fitinnu ci ako sa to vola. Hned po yoge ranajky, uplne super, nieco ako palacinka, vo vnutri plnka z medu, kokosu, bananov, no super. K tomu samozrejme sladky chai. Hned po ranajkach sme sli na plaz. Isli sme si pozicat surfy a prevetrat vody Arabskeho mora na zapade Indie. Nemali sme sajnu, ako sa to robi, proste sme chceli surf a zabavat sa vo vlnach. Zdalo sa to jednoduche, no verte mi, nie je to tak. Samozrejme sme sa pofotili ako pravi surfer z O.C. California, citil som sa ako gangster Volchok s Osaka mikinou :D. Poprosil som spanielske dochodkyne, ktore boli na dovolenke, aby nam postrazili vecia a isli sme do toho. Samozrejme, nikto netusil co ma robit. Vo vode chaos, obrovske vlny, nic sa nedalo robit, ledva som sa poleziacky udrzal na surfe. Zrazu som sa ocitol pomerne daleko od brehu, obrovske vlny, Tom bol este dalej a tie pohlady bezradne, no nebolo mi vsetko jedno. Potom na nas zacal piskat pistalkou plavcik aby sme sa vratili, ze je to nebezpecne, no ono to neslo :D. Ja som sa asi po 5 minutach vratil na breh uplne zniceny, Tom stale niekde vo vlnach zabudnuty... Potom sme sli skusit este ine miesto ale bolo to rovnake. Baba co to uz robila ale povedala, ze vlny nie s dobre, ze sa zle lamu ci co...Tak aspon to ma upokojilo, ze nie soma z taky krepy (ale je mi jasne, ze clovek potrebuje aspon tyzden kazdy den sa ucit a navyse s instruktorom, aby sa vedel postavit a ist na vlne na surfe).

Uplne na zaver nas este zobral veduci z hotela k sebe domov a navaril nam obed, klasika – bananovy list, ryza, ryba, omacky, baby banany a samozrejme jasterice pobehujuce po stenach kuchyne. Cestovali sme spat do Chennaia sleeper vlakom – uplna sranda, maximalne odporucam, citil som sa opat ako v skole v prirode, clovek si vzdy hlavu bachne o strop, ale aj tak je to sranda, spoznavat susedov v kupe nad a podomnou, vykecavat sa s kolegom a riesit postel, dokonca sme si aj veceru zobrali a jedli sme ju vo vlaku. Potom zas Ind pobehujuci po vlaku predavajuci jedlo, caj a podobne, no celkom pekny zazitok. Neviem preco, ale spalo sa mi velmi dobre, vyzeralo to nepohodlne, ale ja som sa tak nejak tesil alebo co, jednoducho som si to uzival a 16 hodin ubehlo ako nic a len sme sa zrazu zobudili a zazili ten sok pri vystupe z vlaku z toho pekelneho pocasia v nasom meste, ktore nazyvam “zakladna” pre vylety...

Jan Kalafut

Jan Kalafut

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Hello, my name is Jan! Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu